Ad Preview Nedir?
05/02/2019

Reklam Önizleme ve Teşhis Aracı Nedir?  Ad Preview (reklam önizleme ve teşhis aracı), Google Adwords reklamlarınızın son durumunu ve farklı coğrafi konumlardaki farklı gösterilme şeklini kontrol etmenizi sağlayan bir araçtır. Bu aracı, reklamlarınızla ilgili sorunları gidermek için de kullanabilirsiniz. Hesabınızın anahtar kelimelerinde arama yaparak ve kampanyalarınızdaki olası sorunları teşhis ederek reklamlarınızın gösterilme şeklini kontrol edebilirsiniz. Google tarayıcınızda yapılan her arama için bilgisayarınız tarayıcıya bir çerez atar. Sık sık arattığınız anahtar kelimeler ile ilgili çıkan reklamlara tıklamadığınızda Google, reklamlar ile ilgilenmediğinizi algılamaktadır. Bu nedenle Google, reklamınızın görüntüleme sıklığını çerezlerinize göre değiştirebilir. Reklam Önizleme ve Teşhis aracı reklamlarınızı Google’ın reklam verenler için hazırladığı önizleme sayfasında görmenizi sağlamaktadır. Farklı cihazlarda, tarayıcı boyutlarında ve kullanıcı aramalarında reklamınız farklı biçimlendirilmiş olabilir. Reklam önizleme ve teşhis aracı; reklamın hangi nedenlerle gösterilmediğini anlamakta ve gerekli düzenlemeleri yapmakta reklam verenler için iyi bir kılavuzdur. Bu önizleme sayfasında yapılan...

Devamını oku


Big Data (Büyük Veri) Nedir?
18/01/2019

BIG DATA NEDİR ? Big Data (Büyük veri), yapılandırılmış ve yapılandırılmamış çok miktarda veriyi tanımlayan bir terimdir. Ancak önemli olan veri miktarı değil, şirketlerin verilerle ne yaptığıdır. Daha iyi kararlar ve stratejik hareketler için ihtiyaçları olan bilgileri Big Datalardan analiz edilebilir. Günümüzde Big Data, sermaye haline gelmiştir. Endüstrinin her alanını doğrudan etkilemektedir. Dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinin bulundukları konumda olmalarının nedeni, daha fazla verimlilik sağlamak ve yeni ürünler geliştirmek için sürekli Big Datalardan yararlanıp onları analiz etmeleridir. Big Data analizi doğru soruları soran, kalıpları tanıyan, bilinçli varsayımlar yapan ve davranışları öngören yöneticiler gerektiren bir keşif sürecidir. Big Data kavramı yeni bir kavram olarak nitelendirilse de veri setlerinin kökenleri, ilişkisel veritabanının geliştirilmesiyle 1970'lere dayanır. 2005 yılına doğru insanlar, Facebook, YouTube ve diğer çevrimiçi hizmetler yoluyla kullanıcıların ne kadar veri ürettiğini araştırıp analiz etmeye başladı. Aynı yıl Hadoop yani büyük veri setlerini depolamak...

Devamını oku


Google Trends Nedir? Nasıl Kullanılır? Ne İşe Yarar?
14/01/2019

Google Trends Nedir ? Google Trends, kullanıcıların seçtiği anahtar kelimeleri, kelime öbeklerini ve konuları belirli bir süre içinde ne sıklıkla sorgulandığını görebilmeyi sağlayan çevrimiçi bir arama aracıdır. Google’da yapılan toplam arama sayısına bağlı olarak, girilen terimlerin ne kadar arama yapıldığını hesaplamak için Google Search’ün derlediği verilerden yararlanır. Google Trends’de aynı anda beş kelime veya konuyu sorgulamak mümkündür. Sonuçlar, Google’ın "Arama Hacmi İndeks" bilgilerini barındıran bir grafikte görüntülenir. Grafikteki veriler, Excel ve diğer e-tablo uygulamalarında açılabilen bir .csv dosyasına aktarılabilir. "Hot Trends" adlı özellik ile seçtiğiniz ülkede günün en çok aratılan sorgularını görüntüleyebilirsiniz. Veriler, belirli bir coğrafi bölgeden gelen ziyaretçilerin yüzdesini gösteren, ziyaretçiler ve bölgeler sütunlarını içerir. Buraya tıklayarak seçtiğiniz bölgedeki anlık aranan kelimeleri izleyebilirsiniz.  Dijital pazarlamacılar, pazarlama stratejilerine gündemdeki anahtar kelimeleri optimize etmek için Google Trends’i kullanılır. Bu, belirli anahtar kelimeler için arama döngülerini ve bir anahtar kelimenin konum ve zaman...

Devamını oku


Google Algoritma Güncellemeleri ve Başlıca Değişiklikleri
08/01/2019

Google Algoritma Güncellemeleri Nelerdir ? Google algoritması, web sitelerinin Google arama motoru üzerinden yapılan aramalardaki sıralamanızı başka bir deyişle dijital dünyadaki yerinizi belirlemektedir. Bu algoritma, spamları ya da hileli çalışmaların önüne geçebilmek için Google mühendisleri tarafından geliştirilir. Her güncelleme bu algoritmadaki farklı alanlarda yenilikleri beraberinde getirir ve bu web sitelerinin arama sonuçlarındaki sıralarının da ciddi oranda değişmesine neden olabilir.  Her yıl kendini küçük değişikliklerle iyileştirerek, sorgularınıza en alakalı ve adil şekilde cevap vermeye çalışmaktadır. Google’ın algoritma güncellemelerinin web sitenizi nasıl etkileyebileceğini bilmek, site içeriğinizi optimize ederek hedef kitleniz tarafından bulunma ve yeni müşteriler kazanma olasılığını arttırmanıza yardımcı olacaktır.       Google Hummingbird Güncellemesi 2013’ten beri kullanılan bu uygulama Google’ın arama sonuçlarına en doğru bilgiyi getirebilmek  adına kullanılan  bir algoritmadır. Hummingbird algoritması girilen anahtar  kelimeye odaklı arama yapılması amacıyla kuruldu. Örneğin, İzmir üzerinden “reklam ajansı” kelimesi ile yapılan aramalarda tüm...

Devamını oku


NASA ve Netflix Gibi Büyük Firmaların Tercihi Node.js Nedir?
07/01/2019

Node.js Nedir? Node.js Google Chrome‘un  V8 Engine modülü üzerine kurulmuş olan javascript ile kod geliştirilmesine imkan sağlayan bir server-side platformudur. 2009 yılında Joyent firması tarafından geliştirilmiş olan Node.js, açık kaynak kodludur ve amacı Javascript kodunu makine koduna çevirmektir. Mobil cihazların yaygın olarak kullanılması ile artık Javascript kullanarak mobil uygulamaların geliştirilmesini sağlayan teknolojilerin çıkmasını ve ilerlemesini sağlamıştır. Node.js’in ölçeklenebilirliği, binlerce kişinin aynı anda eriştiği sistemlerin geliştirilmesi  için uygundur. Java, .NET, PHP, Ruby ve benzeri mevcut teknolojiler ile aynı anda binlerce kişiye hizmet vermek bu mecraların I/O (Input/output) yapılarından dolayı pratik değildir. Fakat Node.js, sunucu tarafındaki bekleme süresi kısaltarak sıradakı sorguyla devam edilmesini sağlamaktadır. Alt yapıda girilen sorguların birbirlerini engellenememesi ve belleği tasarruflu kullanmasıyla diğer uygulamalar arasından sıyrılmayı başarıyor diyebiliriz. Şimdi çok daha açıklayıcı bir örnek verelim. McDonalds veya benzer sistemle çalışan fast-food zincirlerinde tezgahın arkasında çalışan elemanları gözlemlediğinizde birbirlerini hiç engellemeden çalıştıklarını görürsünüz. Yani sipariş alınır, mutfağa...

Devamını oku